מה זה "תבנית בת" בוורדפרס ולמה זה חשוב לדעת להשתמש בה

תבנית בת בוורדפרס

אני לא נוטה לעשות יותר מדי פוסטים טכניים בבלוג שנכנסים לקרביים של נושא נישתי כמו בניית אתרים ותבניות וורדפרס אך חשוב לי היום להתעכב קצת על הנושא הזה ולכתוב עליו כמה מילים, קודם כל בשביל שאנשים שיש להם קצת נגיעה לתחום הזה של בניית אתר/ים ילמדו משהו קטן ומעניין, מעבר לזה אני כותב את הדברים הללו גם בשביל עצמי, כי אני עסוק במאה דברים במהלך העבודה שלי, שנוגעת בהמון תחומים שקשורים לדיגיטל כמו קידום אתרים, ניהול נכסים דיגיטליים, ניהול מדיות חברתיות, יצירת תוכן, בניית אתרים ועוד… שלא פעם אני שוכח דברים והמטרה של הבלוג הזה היא שהידע שאני צובר לא ישאר תקוע בחדרי המוח שלי (כי לעיתים נעלמים שם דברים), אלא ישרת גם אותי כאיזה סוג של מחסן ידע שעוזר לאנשים ועוזר גם לי.

עכשיו אחרי כל ההקדמה המיותרת הזאת ניגש לנושא שבגללו התכנסנו היום והוא "תבנית בת" בוורדפרס. בהנחה שאתם בניתם אתר אחד בוורדפרס אתם יודעים שהדבר הבסיסי שצריך לעשות כאשר מתחילים לעבוד על אתר וורדפרס זה לבחור תבנית שעליו האתר שלכם ינוהל. יש אינספור תבניות שניתן להתקין בוורדפרס, וסביר להניח שמתישהו בעתיד אני גם אעשה פוסט מקיף על התבניות שאני הכי אוהב להשתמש בהן, אך בקצרה התבנית מאפשרת לכם לבצע שינויים עיצוביים באתר שלכם החל משינויים של פונטים, צבע, שינויי תצוגה שונים, כותרות וכו'.

לעיתים האפשרויות שהתבנית נותנת לכם יהיו מוגבלות (גם אם מדובר בתבנית מושקעת ששילמתם עליה) ותצטרכו לבצע בה שינויים ידניים באמצעות קוד של css (זה יכול להיות גם שינוי בפונקציה או קובץ מסוים בתבנית). מדובר באופציה מוכרת, שכמעט כל התבניות הקיימות כיום (החינמיות וכמובן גם אלה שבתשלום) מאפשרות לכם במקום מיועד להכניס את השינויים הללו בצורה מסודרת. השינויים הללו בעיצוב של האתר באמצעות קוד css שהכנסתם ישנו את האתר וורדפרס שלכם בהתאם, אך מה יקרה ביום שישוחרר עדכון של גרסת התבנית שלכם ותבצעו עדכון לתבנית??? כאן אנחנו נכנסים לנחיצות של תבנית הבת, מכיוון ששינויים שביצעתם בקוד css ימחקו בסבירות גבוהה בכל פעם שיתבצע עדכון רציני של התבנית שלכם, דבר שיגרום לאתר שלכם להיראות ממש אחרת ממה שאתם רוצים שהוא יראה.

כאן נכנס היתרון הענקי של תבנית הבת, שימוש בתבנית בת ישמור על השינויים שאתם מבצעים בתבנית גם כאשר יש עדכון בתבנית האם. תבנית בת היא תבנית נפרדת מתבנית האם (או האב, זה לא באמת משנה) אשר מסתמכת על התבנית הראשית (תבנית האם). חשוב לציין שהתבנית בת עדיין יכולה להתעדכן במידה ויש שינויים / עדכונים / חידושים שיצאו אך הדגש הוא ששינויים שאתם עשיתם על תבנית הבת לא יפגעו וידרסו בעדכון התבנית.

לרוב התבניות המוכרות יש תבניות בת שהם מציעים לכם מראש לאמץ ולהשתמש בהן, אך במידה ולתבנית שבה אתם משתמשים אין תבנית בת זמינה אתם יכולים ליצור בעצמכם תבנית בת כזאת באמצעות פלאגין וורדפרס בשם child theme configurator שיעשה לכם את החיים קלים וייצור עבורכם את תבנית הבת מהתבנית שיש לכם באתר. אם אתם משתמשים קצת יותר טכניים ניתן לבצע את זה ידנית באמצעות פתיחת תיקייה לתבנית הבת בתיקיית התבניות, שם תיצרו קובץ עיצוב בשם style.css שיכיל את האינפורמציה על תבנית הבת שלכם ולטעון את קבצי העיצוב של תבנית האם והבת. יש הרבה מדריכים על כך ברחבי הרשת כך שלא יהיה כל כך קשה ללמוד לעשות את זה. אך למען המשתמשים הפחות מנוסים שלא רוצים להתעסק בקוד אני ממליץ על התוסף ואני מצרף כאן סרטון שיסביר לכם שלב אחר שלב איך להשתמש בו וליצור באמצעותו תבנית בת לאתר שלכם.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top