3 תוספי וורדפרס שכדאי לכם להטמיע באתר שלכם

אם גם אתם משתמשים בוורדפרס סביר להניח שיצא לכם כבר להוריד ולהשתמש בתוספים שיש לוורדפרס להציע. לרוב כשמורידים משתמשים בתבנית מסוימת שהורדתם לוורדפרס, היא כבר ממליצה לכם על פלאגינים ספציפיים שעושים כל מיני פעולות שיכולות לעזור לעבודת האתר, אך חשוב לזכור שעדיף לא להתקין על האתר שלכם אינסוף תוספים מכיוון שהם מכבידים על האתר וזה יכול לגרום להאטה במהירות טעינת האתר.

בנוסף תוספים מסוימים יכולים להיות לא מאובטחים מספיק, דבר שיכול לחשוף אתכם למצב לא נעים של פריצה של על ידי האקרים שישתלטו לכם על האתר. ההמלצה שלי היא לקורא טוב טוב את התגובות של משתמשים על תוסף מסוים לפני שאתם מתקינים אותו, לראות כמה אנשים עד היום התקינו אותו ומה בדיוק הוא עושה במערכת שלכם.

ריכזתי לכם בפוסט 3 תוספים לוורדפרס מומלצים שאני משתמש בהם בכל אתר שאני בונה או עובד איתו. בפועל אני עובד עם יותר מ-3 אבל אני לא רוצה שהפוסט הזה יהיה חפירה. אם יש לכם תוספים נוספים שמתחשק לכם להמליץ עליהם מוזמנים להוסיף אותם בתגובות בסוף הפוסט.

Credit: Pixabay

yoast

התוסף הראשון והחשוב ביותר בעיני זה התוסף seo של yoast. הפלגאין הזה מאפשר לכם לעשות אופטימיזציה לתוכן שלכם בכל הנוגע להיבטים של קידום אתרים (seo). הוא מאפשר לכם לראות בכל כתבה עליה אתם עובדים מה צריך לעשות על מנת לעשות לכתבה אופטימיזציה כדי שהיא תהיה מקודמת בצורה אורגנית בביטוי חיפוש מסוים. הכוונה לשימוש נכון בלינקים פנימיים, לינקים חיצוניים, מדיה עשירה, כמות טקסט בעמוד, היררכיה של כותרות וכו'.

בנוסף התוסף מאפשר לכם לייצר מפת אתר באופן אוטומטי, דבר חשוב מאוד מבחינת גוגל. כמו כן לבצע הפניות מסוגים שונים כמו 410, 301 לכתבות שנמחקו, או השתנה להם הדומיין מסיבה מסוימת. לתוסף יש גרסה חינמית שהיא מספיקה לחלוטין לפי דעתי למרבית המשתמשים ומומלץ מאוד להתקין אותה. כמובן יש גם גרסת פרימיום שנותנת כמה פיצ'רים שאין בגרסה החינמית אך לא חובה להתקין אותה.

איתור קישורים שבורים – Broken Link Checker

לאורך זמן כשתבצעו באתר ובכתבות שלכם עוד ועוד שינויים ותוספות יווצרו מצבים בהם יהיו לינקים שבורים באתר, דבר אשר יכול לפגוע בחווית המשתמשים שלכם וכמו כן בהיבטים הקשורים ל-seo של האתר שלכם. התוסף Broken Link Checker יעזור לכם לנטר את אותם קישורים שבורים ולתקן אותם בקלות.

אלמנטור – Elementor

אי אפשר לעשות רשימה של תוספי וורדפרס מומלצים מבלי להזכיר את התוסף הזה. אלמנטור זה פייג' בילדר ששינה את כללי המשחק בכל הנוגע לבניית אתרי וורדפרס, דפי נחיתה ועיצוב שלהם בצורה ידידותית ופשוטה למשתמש שלא בהכרח יודע לגעת בקוד. התוסף מאפשר לכם לשלוט בקלות יחסית על הניראות של האתר / עמוד הנחיתה בצורה של גרירת אובייקטים. אני אישית משתמש באלמנטור כמעט בכל אתר שאני בונה וזה עושה לי את החיים פשוטים.

MaspikSpam blacklist

אחד התוספים הקטנים והמועילים עם שם נהדר שמעיד על כך שהיוצר שלו הוא ישראלי שיודע מה זה לקבל ערימות של דואר זבל. מדובר בתוסף שיחסום ספאם שנשלח אליכם לתיבת המייל שמוטמעת באתר, שנשלח על ידי בוטים מציקים.

מי שעומד מאחורי התוסף הוא בחור ישראלי בשם יוני פרימן שממנהל בעצמו הרבה תארים שלו ושל לקוחות איתם הוא עובד. בחלק מהאתרים הללו המייל שלו מקושר לטופס המיילים ולכן הוא היה רגיל לקבל כמויות של דואר זבל עד שיום אחד הוא החליט לשים לזה סוף ולבנות תוסף שיחסום לו את הספאם הזה ויחסוך לו זמן לברור בכל פעם בתיקיית הספאם של המייל שלו מה באמת דואר זבל ומה זה מייל לגיטימי. השימוש בתוסף הוא די פשוט ואתם יכולים לקבל הסבר מפורט בעברית ממש כאן.

Ninja Tables

אם יש לכם צורך בעיצוב טבלאות בוורדפרס ו/או הצגת נתונים או מוצרים בצורה מסודרת בטבלאות מעוצבות התוסף הזה הוא פשוט נהדר וקל לשימוש. באמצעות הפלגאין הזה תוכלו לייצר טבלאות פשוטות (ומורכבות) באתר וורדפרס שלכם ולהוסיף להן פונקציות שונות של עיצוב. מומלץ בהחלט!

GTM4WP

התוסף GTM4WP או בשמו הארוך המלא Google Tag Manager for WordPress הוא תוסף שיעזור לכם לקשר את האתר שלכם למערכת GTM. על מנת לחבר את המערכת של גוגל לאתר שלכם אתם תצטרכו להוסיף שתי שורות קוד לאתר, לחלק של ה-head ולחלק של ה-body. במידה ואינכם רוצים להתעסק עם הקוד של האתר ו/או אין לכם איש טכני שיבצע את העבודה הזו תשמחו לדעת שיש לכם אופציה פשוטה של הורדת התוסף הזה, שיבצע עבורכם את הזרקת הקוד של ה-GTM.

Free Hide Footer Links

התוסף הבא הוא ממש לא הכרחי אבל גיליתי אותו לאחרונה והוא יכול לפתור לכם קצת בעיות אם אתם משתמשים בתבניות וורדפרס חינמיות שיש בהן לינק פוטר לחברה שבנתה את התבנית ואתם מעוניינים להסיר אותו מבלי לשדרג לגרסת פרימיום. קודם כל חשוב לציין שחלק מהתבניות החינמיות מאפשרות להסיר את הלינק בפוטר ככה שיש מצב שגם בתבנית שאתם משתמשים בה ניתן לבצע את זה מבלי לבצע שינויים ב-css ו/או להתקין פלאגין, אז קודם כל תבדקו את זה

בהנחה שהתבנית איתה אתם משתמשים לא מאפשרת להסיר את הלינקים בפוטר ואין לכם ידע ב- html ו- css להסתיר את התאג של שורת הקרדיט יש לי פתרון נהדר עבורכם. מדובר בפלאגין פשוט שלא יכביד על המערכת שלכם ויעזור לכם להסיר את הלינקים המעצבנים הללו מהפוטר של האתר שלכם. היכנסו ללינק תורידו את הפלגאין, תתקינו אותו בוורדפרס של האתר שלכם ואז תכנסו למצב של 'התאמה אישית' החלק של הסרת הלינקים בפוטר כבר יופיע לכם. כל ההסבר המאוד פשוט על איך בפועל לבצע את זה נמצא בלינק של עמוד הורדת הפלגאין. בהצלחה!

זהו להפעם, כללנו בכתבה 3 תוספי וורדפרס שאני משתמש בהם כמעט בכל אתר שאני עובד איתו. כמובן יש לי עוד תוספים שאני משתמש איתם בצורה דיי קבועה ואני מאמין שאני אכתוב לכם עליהם בעתיד הקרוב. עד אז, אם יש לכם עוד תוספים מומלצים משלכם שלא כללתי ברשימה הנ"ל מוזמנים להוסיף אותם בתגובות.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top