דירוג החשיפה האורגנית ברשתות חברתיות נכון לשנת 2022

חשיפה אורגנית

בתור אדם שעובד בדיגיטל כבר שנים רבות, יוצא לי לנהל הרבה נכסים דיגיטליים כמו פרופילים בפייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, ערוצי יוטיוב, וכמו כן עמודים וקבוצות בפייסבוק עם מאות אלפי עוקבים.

ריכזתי בכתבה דירוג שלי שמדרג את הרשתות החברתיות על פי החשיפה האורגנית שהן נותנות לנכסים הדיגיטליים השונים שלי. הדירוג הזה כמובן עוד ישתנה כך שחשוב להדגיש שהוא מתייחס לשנת 2022. עכשיו בואו נעבור לתכלס.

חשיפה אורגנית
Credit: Pixabay

טיקטוק

האפליקציה הכי פופולרית כרגע בעולם וגם בישראל. הסטיגמה היתה שמדובר באפליקציה שעיקר הקהל שלה הוא ילדים ו/או בני נוער אבל הקהל הזה התבגר ונוספו קהלים חדשים בוגרים יותר והאפליקציה הזו הפכה להיות שחקנית רצינית בכל הנוגע לתנועה ולתשומת הלב שצרכני התוכן מפנים אליה.

כמו כן האלגוריתם של טיקטוק נכון להיום עובד בצורה שונה מזה של אינסטגרם, פייסבוק וכו' ומאפשר יותר חשיפה אורגנית לסרטונים של ערוצים עם קהל עוקבים נמוך.

יוטיוב שורטס

הפיצ'ר היחסית חדש של יוטיוב זה שורטס, בגדול זה סרטונים שמצולמים ככה שהם מותאמים למובייל במצב אנכי. הם רפטטיביים משמע חוזרים על עצמם והאלגוריתם של יוטיוב שורטס עובד בדומה לטיקטוק ככה שגם ערוצים שאנחנו לא עוקבים אחריהם יקבלו חשיפה באמצעות השורטס.

מכיוון שמדובר בתוכן קצר יחסית, יש כאן קרקע פורייה לתפוס את תשומת הלב של הגולשים ולייצר תכנים שיעוררו אינטרקציות וככה להגדיל את החשיפה לערוץ ואת העוקבים של ערוץ היוטיוב.

קבוצות פייסבוק

פייסבוק כבר ביצעה בשנים האחרונות מספר קיצוצים בחשיפה האורגנית של העמודים ומיצבה את עיקר תשומת הלב והחשיפה האורגנית לקבוצות פייסבוק. סביר להניח שאם אתם גולשים באופן יומיומי בפייסבוק אתם מוצאים את עצמכם יותר ויותר צורכים תוכן של קבוצות פייסבוק ולא עמודים כמו שהיה פעם.

למרות שגם הקבוצות הרגישו קיצוץ בחשיפה בתקופה האחרונה אין ספק שמדובר בנכס דיגיטלי שיכול לייצר חשיפה משמעותית ומומלץ לטפח קהילות סביב נישות שונות ולמנף אותן.

אינסטגרם

אינסטגרם זאת אחת האפליקציות הכי פופולריות שיש בעולם וגם בישראל ואי אפשר להתעלם ממנה. המסה הגדולה ואפילו העיקרית של הגולשים נמצאים באופן יומיומי באינסטגרם ועם עבודה נכונה ניתן להגיע לחשיפה אורגנית משמעותית.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top