5 סיבות שכל מקדם אתרים חייב להשתמש במערכת של Screaming Frog

screaming frog

אם יצא לכם לקרוא כתבות או לצפות בסרטונים שקשורים לעולמות קידום אתרים אולי אתם יודעים שהעולם הזה נחלק בגדול לשניים: אונסייט ואוף-סייט.

Onsite זה כל הפעולות שאנחנו עושים ברמת האתר עליו אנחנו עובדים על מנת לקדם אותו. מדובר על שלל פעולות שצריך לוודא שעושים כמו טייטל, מטה תגיות, גודל תמונות סטנדרטי, אלט-טקסטים וכו'.

Offsite הכוונה לכל הפעולות שאנחנו עושים מחוץ לאתר על מנת לקדם את האתר שלנו, לדוגמה בניית קישורים.

Screaming Frog תעזור לכם בכל הנוגע לעבודת ה-Onsite שלכם. המערכת הזו תעזור לכם למצוא איזה דברים צריך ואפשר לשפר ולתקן באתר שאתם מקדמים. הנה מספר דומאות לדברים ש- Screaming Frog תעזור לכם לראות:

screaming frog
Credit: Pixabay

תמונות כבדות

ככל שהתמונות שאתם מציגים באתר גדולות יותר ככה זמן הטעינה של העמוד שבו הן נמצאות יהיה ארוך יותר. השאיפה היא שגודל התמונות לא יעלה על 100 KB אך לא פעם אנחנו מגלים שלא שמנו לב ובטעות או שלא בחוסר ידיעה הועלו לאתר של הלקוח תמונות משמעותית גדולות יותר. המערכת של הצפרדע תעזור לכם לאתר את אותם מקומות שצריך לסדר את התמונות.

תמונות שחסר בהן אלט טקסט

אלט טקסט זה עוד אלמנט חשוב שמשפיע על הדירוג שלכם בגוגל והקידום של פוסטים. המערכת של הצפרדע תעזור לכם לאתר את כל הפוסטים בהם יש תמונות ללא אלט-טקסט וכך תוכלו להוסיף להם את המידע החשוב הזה.

כותרות H1 / H2 ארוכות מדי או קצרות מדי

אופטימיזציה של כותרות זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות בכתבות שלכם על מנת להתקדם בדירוגים. כאן המערכת תוכל לעזור לכם אם יש לכם באתר כתבות שהכותרות ארוכות/קצרות מדי על מנת לבצע אופטימיזציה.

זיהוי תוכן / כותרות מעותקות בתוך האתר

לעיתים בטעות תמימה אנחנו משתמשים באותו טקסט לכותרת, לכתבה, ל- title description וכו'. כאן המערכת של הצפרדע יכולה לעזור לנו בגדול ולהצביע לנו על הכתבות שיש בהן תוכן משוכפל שצריך עדכון.

תיקון קישורי 301

כל מקדם אתרים מכיר (או צריך להכיר) את נושא ההפניות השונות ואחת המוכרות ביותר היא הפנייה 301. לעיתים יהיו באתר שלנו לינקים פנימיים שכתובת ה-URL הפנימית השתנתה מסיבה מסוימת וביצענו הפניה לכתבות החדשה. המערכת של הצפרדע יכולה לזהות עבורכם את כל ההפניות 301 שיש לכם באתר, כך שתוכלו לעדכן את הלינקים הפנימיים העדכניים ללא שימוש בהפנייה.

זיהוי ותיקון עמודי 404

עוד דבר חשוב שהמערכת הזו יכולה לעזור לנו זה זיהוי עמודי 404 שיש לנו באתר. רמה גבוה של עמודי 404 יכולה לתת לגוגל אינדיקציה שמשהו לא תקין באתר ושהוא לא מתוחזק.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top