3 טיפים סופר חשובים שכל מקדם אתרים צריך לדעת

בכתבה הקודמת שעשיתי על עולם ה-SEO נתתי לכם מדריך מקוצר למתחילים שהסביר מה זה בעצם קידום אתרים אורגני. היום החלטתי לתת לכם כמה טיפים למקדמי אתרים קצת יותר מתקדמים שיעזרו לכם להתקדם בתוצאות החיפוש.

אני יכול לכתוב כאן דברים שהם ברורים לכל מקדם אתרים כמו לדוגמה – לעשות מחקר מילות מפתח כדי להבין על איזה ביטויי חיפוש כדאי לעבוד, או לשים לב לצפיפות ביטויי מפתח בכתבה שלכם על מנת שגוגל יבין איזה ביטוי אתם מנסים לקדם, אבל לא לשם כך התכנסנו.

סביר להניח שאם אתם כבר נמצאים בתחום הזה של קידום אתרים אתם יודעים את הדברים הללו ושמים עליהם דגש כשאתם עושים אופטימיזציה ללקוח או לאתר שלכם.

בכתבה הזאת אני רוצה לחלוק איתכם 3 טיפים חשובים שעוזרים לי להתקדם בגוגל ולנצח את המתחרים שלי. אז מבלי להכביר ביותר מדי מילים בואו נגיע לתכלס.

Credit: Pixabay

לינקים פנימיים

יותר מדי מקדמי אתרים נותנים דגש על האוף סייט ומזניחים את האון-סייט שלהם. כשאתם עושים אופטימיזציה לאתר שלכם ולכתבות ספיציפיות אתם חייבים לתת קישורים פנימיים שיכוונו אל הכתבה שאותה אתם רוצים לקדם, אם לא ידעתם את זה עד היום – מדובר באחת האינדיקציות החשובות שמנועי החיפוש בודקים.

בניגוד ללינקים חיצוניים שהרבה מומחים ממליצים לא להגזים איתם, בנוגע ללינקים פנימיים כל המרבה הרי זה מבורך. כמובן שחשוב שזה יעשה בצורה הגיונית ועל אנקורים מדוייקים בביטוי החיפוש שאותו אתם מעוניינים לקדם.

מעבר ללינק פנימי שאתם משלבים בכתבה נקודתית, אתה יכולים לשלב לינק פנימי בסרגל הניווט או בפוטר של האתר וככה אותו לינק יופיע בכל העמודים של האתר שלכם ומנוע החיפוש יבין שמדובר בביטוי חיפוש חשוב באתר.

שימוש במדיה עשירה

מדיה עשירה הכוונה להוספה של אלמנטים שונים לפוסט / כתבה שלכם שיעשירו את התוכן, לא רק בלוקים של טקסט אלא אינפוגרפיקות, הטמעה של סרטונים, שאלונים, סקרים, תמונות מאינסטגרם וכו'.

תדמיינו שהטקסט של הכתבה זה השלד של הבניין שלכם ורכיבי המדיה העשירה זה הצבע על הקירות, הדקורציה והטקסטורה שגורמת לאנשים לעמוד רגע וליהנות מהעיצוב של המקום אליו הם הגיעו.

בעצם כל מה שיכול להעשיר את התוכן שאתם מציגים בכתבה וכך בין היתר לגרום לזמן השהייה של הגולשים באתר לעלות. ככל שתשתמשו ברכיבי מדיה עשירה שונים אתם תעצימו את חווית המשתמשים ותגדילו את זמן השהייה באתר שלכם.

חשוב לציין שלא צריך לעשות הכל בבת אחת, אין צורך לשים בכל כתבה את כל רכיבי המדיה העשירה שציינתי למעלה, מספיק שתשלבו שני רכיבי מדיה עשירה בכתבות שלכם וזה יהיה מספיק.

שימוש בסכמות

סכמות זה צורה בה אנחנו עוזרים למנועי החיפוש השונים להבין על מה הכתבה. הרי העכביש של גוגל יודע לסרוק את הדפים השונים באתר שלנו, להבין מהן מילות המפתח העיקריות בכל כתבה אבל הוא לא יודע להבין את המשמעות האמיתית שלהן. האם הכתבה מדברת על אירוע/הופעה/הצגה מסוים שעומד להתרחש, האם מדובר בביקורת לסרט / סדרה, האם מדובר בכתבה שמכילה מתכון או מסבירה איך לעשות משהו מסוים.

באמצעות הסכמות אנחנו משתמשים במיקרו-דאטה שמתווסף לתגיות ה-html של הכתבה שלנו ומסביר לגוגל (או לכל מנוע חיפוש אחר) על מה בעצם הכתבה. יש המון סוגים של סכמות, שניתן למצוא אותן באתר schema.org. השימוש בסכמות נהיה יותר ויותר פופולרי בקרב מקדמי אתרים בשנים האחרונות, ועל אף שזה לא דבר שנחשב בגדר חובה, זה נכנס להגדרה של הדברים הקטנים שיבדילו אתכם על פני מקדמי אתרים אחרים שלא נותנים דגש לאספקט הזה.

אם עד היום לא נתת דגש לסכמות בעבודה שלכם בתור מקדמי אתרים אני ממליץ לכם בחום להתחיל לעשות את זה.

מקווה שהחכמתם קצת, בכתבה הבאה על קידום אתרים אני אתן לכם עוד כמה טיפים חשובים שמקדמי אתרים צריכים לדעת. מוזמנים להוסיף גם אתם טיפים חשובים או שאלות על עולם ה-SEO בשרשור התגובות למטה.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top