כמה דברים שחשוב שתדעו על אוקולוס קווסט 2 לפני שאתם קונים אותו

אוקולוס קווסט 2

לפני כמה ימים חגגתי יום הולדת 40 וקיבלתי משקפי מציאות מדומה, אוקולוס קווסט 2 שזאת הגרסה החדישה והמתקדמת ביותר כיום בשוק של משקפי המציאות המדומה. כבר תקופה ארוכה שאני קורא על האוקולוס (Oculus) והיכולות השונות שלו וכבר תקופה שאני מפנטז על הרגע שבו אני אוכל להרגיש שאני חי בעתיד, להיכנס למציאות מדומה ולהבין האם מדובר בטרנד חולף או פיתוח טכנולוגי לגיטימי שישנה את הצורה אנחנו צורכים תוכן, עושים פגישות עבודה ועוד.

כמו שתבינו מיד, החוויה שלי עם המשקפיים האלה היתה מורכבת, מצד אחד היתה לי התרגשות של ילד קטן כשקיבלתי אותם והשתמשתי בהם לראשונה, מצד שני הם גרמו לי לתחושות אי נוחות שונות. כמו כל דבר בחיים יש צדדים חיוביים ושליליים, אבל חשוב לי דווקא להתחיל מהצדדים השליליים בגלל שממה שאני רואה כמעט ולא מדברים עליהם ברשת, ויש דברים שאנשים צריכים לדעת לפני שהם מוציאים אלפי שקלים על מוצר.

אחד הדברים הראשונים שעשיתי אחרי שהתקנתי את משקפי ה-VR האלה זה להיכנס לסרטוני מציאות מדומה וסרטוני 360 מעלות שזמינים לצפייה ביוטיוב VR. יש שם סרטונים מרהיבים ומהפנטים שממש נהניתי לצפות בהם, לדוגמה טיולים במקומות שונים בעולם כמו לדוגמה פטרה, החומה הסינית, סיור באמסטרדם ועוד.

אך יש סרטונים רבים שגרמו לי לתחושה של בחילת נסיעה, במיוחד הסרטונים שמדמים מצב שבו אתם במצב רחיפה ויש תזוזות רבות, הפכו לי את הבטן, ואני עדיין לא בטוח אם זה משהו שיסתדר ואני אתרגל לזה או שפשוט אני לא מסוגל לצפות בהם. כשקראתי על התחושת בחילה שאנשים רבים מרגישים כשהם משתמשים במשקפי VR ביטלתי את זה והייתי בטוח שזה לא יהיה רלוונטי אלי, טעיתי.

התחושה של הבחילה הזאת רק התגברה כשניסיתי לצפות בסרטוני 360 שהם קצת יותר אקסטרים כמו צניחה חופשית, נסיעה ברכבת הרים ועוד שפשוט הגבירו לי פי 100 את הבחילה והייתי חייב להפסיק לצפות בהם.

אין לי פתרון קסמים בנוגע לעניין הבחילה שחוויתי בסרטונים מסוימים. יש אנשים יותר רגישים לזה ופחות רגישים לזה.

דבר חשוב נוסף שכדאי שתדעו בנוגע לחוויה שלי עם אוקולוס קווסט 2 – הוא חד משמעית גרם לעיניים שלי לתחושת עייפות ותשישות. קשה לי להסביר את זה כי פעם ראשונה שאני הרגשתי דבר כזה. חובה להתאים כמו שצריך את המשקפיים לעיניים שלכם על מנת שלא תגרמו לעיניים שלכם להתאמץ יותר מדי בזמן השימוש בהם.

יש 3 מידות של מרחק בין העיניים שאפשר לכוונן את האוקולוס, זה סופר חשוב שתבחרו את המידה שמתאימה לכם על מנת שהעדשות יישבו בצורה הנכונה שמתאימה לכם. אחרי הרבה ניסיונות ובדיקות בחרתי את המרחק האופטימלי מבחינתי ואחרי שימוש של שעה במכשיר אני הרגשתי תשישות קשה בעיניים. כאילו ישבתי צמוד למסך מחשב יום שלם. העייפות היתה כל כך קשה שהייתי חייב ללכת לנוח לכמה שעות אחרי השימוש.

אני יכול לומר שככל שעבר הזמן והמשכתי להשתמש באוקולוס התחושה הזאת נרגעה קצת, יכול להיות שהקצבתי לעצמי בכל יום שימוש מוגבל של עד שעה לכל היותר.

יש לאוקולוס הרבה אפשרויות אבל יש הרבה דברים שמשווקים לנו אותם בקטע שאפשר לעשות עם האוקולוס ואני פשוט לא רואה את עצמי עושה אותם כי זה לא נוח מספיק נכון להיום. לדוגמה לראות סרטים/סדרות דרך המשקפיים זה לכאורה מגניב כי אפשר לשבת בבית מטורף ולראות את הסרט / סדרה שלכם בטלוויזיה ענקית, אבל בסופו של דבר זה פשוט לא נוח לשבת עם המשקפיים האלה שעה ומשו ולצפות בסרט, למה לא לעשות את זה על אמת בסלון הביתי??!?

השתלטות על המחשב הביתי, שימוש ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק ועוד – למה לעשות את זה בעולם ה-VR כשאפשר לעשות את זה במובייל או במחשב, זה לא מרגיש עדיין מספיק נוח ואינטואטיבי.

אפליקציות – כמעט כל האפליקציות VR שאתם תמצאו בחנות האפליקציות של אוקולוס עולים לא מעט כסף ולכן סביר להניח שלא תמצאו את עצמכם מורידים אינספור אפליקציות ומשחקים. אני הגבלתי את עצמי לשתי אפליקציות בינתיים ואני אעשה פוסט מיוחד בנפרד על המשחקים / אפליקציות VR המומלצים שיש לאוקולוס להציע.

בשורה התחתונה חווית השימוש שלי היתה טובה אך לא מושלמת. לא רואה את עצמי עובד עם המשקפיים האלה בשלב זה. יותר משתמש בהם כדי לטייל במקומות שונים בעולם שעדיין לא יצא לי להגיע אליהם וקצת לשחק בכמה אפליקציות עם חברים.

מוזמנים לכתוב לי בשרשור התגובות שאלות ספציפיות בנוגע למוצר ו/או המלצות של אפליקציות שכדאי להוריד.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top