מדריך למתחילים – מה זה בעצם קידום אתרים אורגני

קידום אתרים 1

בכתבה הזאת אני הולך לגעת בקצה הקרחון בנושא שמאוד קרוב לליבי והוא קידום אתרים. המטרה שלי בכתיבת הפוסט הזה היא לתת לגולשים אשר אינם בקיאים בעולם ה- SEO (הקידום האורגני) את הטעימה הראשונית שתסביר להם מה זה בכלל הדבר הזה, תתן לכם הבנה על מושגים בסיסיים הקשורים לעבודת קידום אתרים ומשם תוכלו להעמיק את הידע שלכם כמה שתרצו.

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, זה בעצם תהליך שעושים לאתר אינטרנט במטרה להביא אותו לדירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש על ידי אופטימיזציה של התוכן, הקישורים והמבנה שלו. נחדד רק שמנוע החיפוש העיקרי הוא כמובן גוגל אך לא רק, ישנם מנועי חיפוש נוספים רלוונטיים לעבודת הקידום.

חשוב להבין שקידום אתרים אינו תהליך חד פעמי, מדובר בתהליך שדורש תחזוקה ושיפורים מתמשכים כדי לשמור על הדירוג. הרבה פעמים אתם תעבדו על ביטוי חיפוש מסוים וכעבור זמן מסוים תראו עלייה בדירוגים, אפילו נגדיל ונאמר שהגעתם לתוצאה הראשונה, אך לאחר חודש לפתע תגלו שמישהו עקף אתכם והתוצאה של האתר שלכם אינה מדורגת במקום הראשון. השגת דירוג גבוה במנועי החיפוש עשויה להיות גוזלת זמן ויכולה להיות אף תהליך יקר, תלוי כמובן בתחרותיות של ביטויי החיפוש עליהם אתם עובדים.

קידום אתרים 1
Credit: pixabay

מקדמי אתרים מתמקדים בין היתר באופטימיזציה באתר (און-סייט) ומחוץ לאתר (אוף-סייט) וזאת כדי להגדיל את דירוג החיפוש האורגני של האתר. און-סייט זה כל הפעולות שאנחנו יכולים לעשות בתוך האתר, משמע השקעה בתוכן איכותי ורלוונטי לנישה שלנו עם ביטויי מפתח ממוקדים, היררכייה נכונה של כותרות בכל כתבה, שימוש במדיה עשירה (תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות), שימוש בלינקים פנימיים ועוד. אוף-סייט אלה פעולות שאנחנו עושים מחוץ לאתר שלנו על מנת לחזק את האמינות שלו בעיני מנועי החיפוש, כמו לדוגמה לבנות לאתר מדיות חברתיות (טוויטר, פייסבוק, יוטיוב) שמפנים אל האתר וכמו כן לבנות קישורים מאתרים רלונטיים שמפנים אל האתר שלנו בביטויי חיפוש נכונים.

כל מה שכתבתי בפסקה האחרונה זה תורה שלנו שתמצתתי אותה לפסקה יחסית קצרה, אבל זה קצה הקרחון וחשוב ללמוד את הנושא הזה לפני שיוצאים לדרך. שימוש לא אחראי בלינקים חיצוניים (בכמות ובאיכות) יכול לעשות לכם יותר נזק מתועלת. גוגל יכול לזהות שאתם מבצעים קידום אשר מנסה לעשות מניפולציה על מנוע החיפוש ויכול לחסום אתכם או פשוט להתעלם מהאתר שלכם בתוצאות החיפוש, שזה אחד הדברים הכי גרועים שיכולים לקרות לאתר שלכם.

הדבר הבסיסי ביותר שמקדמ אתרים צריכים לעשות בתחילת תהליך של קידום זה מחקר מילות מפתח רלוונטי לאתר אותו אתם מקדמים. עליכם להבין באילו מילות מפתח האתר שלכם מדורג ומחקר מתחרים, להבין בדיוק באיזה ביטויי חיפוש המתחרים שלכם מדורגים. כך תוכלו להבין מה המצב שלכם כיום ביחס למתחרים ומה פוטנציאל הצמיחה שלכם.

ישנם כלים רבים לקידום אתרים שיכולים לעזור לכם עם אסטרטגיית ה-SEO שלך. כלים אלו יעזרו לך לערוך מחקר מילות מפתח, לנתח את המתחרים שלך ואפילו ליצור רעיונות תוכן לאתר, שיעזרו לכם לקדם את ביטויי המפתח בהם אתם מעוניינים להתקדם. בשימוש יחד, הכלים הללו יכולים להפוך את SEO למשימה קלה ויעילה.

הנה כמה כלים שאני אוהב להשתמש בהם בעבודה השוטפת שלי:

ahrefs

מערכת שמאפשרת לכם לבצע מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, מעקב אחרי הדירוג שלכם בביטוי מפתח, הוצאת דוחות, בדיקה של לינקים שבורים, בדיקה של לינקים יוצאים באתר וכמובן נתונים הקשורים לדירוג של דומיינים שונים כמו DR ו- UR.

Majestic

מערכת מוכרת שנותנת למקדמי אתרים נתונים על הכוח של דומיין על פי מספר קריטריונים אשר משוקללים בציון של TF ו- UF. בנוסף המערכת מאפשרת לכם לראות את פרופיל הקישורים של האתר שלכם ו/או של אתרים מתחרים.

SEMRUSH

אחת המערכות הכי מוכרות בשוק למחקר מילות מפתח, הוצאת דוחות ומחקר מתחרים.

כמו שכתבתי בתחילת הכתבה, המטרה של הפוסט הזה היתה לתת אינפורמציה ראשונית על העולם של קידום אתרים לאנשים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. אם יש דברים לא מובנים מוזמנים לכתוב לי בתגובות לכתבה. בפוסטים הבאים אני אתן סקירה קצת יותר מעמיקה על עולם ה SEO המערכות השונות שאני משתמש בהן וההבדלים ביניהם. בנוסף נעבור על טיפים שעוזרים לי בעבודה השוטפת בקידום אתרים, נקודות חשובות שאסור לעשות כשאתם מבצעים קידום אתרים ודברים שחייבים לעשות בכל אתר שאתם מקדמים.

דורי הרטמן הוא בלוגר מקצועי שמסקר בעיקר תחומי דיגיטל, טכנולוגיה, צרכנות ופנאי מעל חמש שנים. לאחר לימודיו במכללה למנהל בתחום של מנהל עסקים וראיית חשבון, דורי החליט לשנות כיוון לכתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top